27 iunie 2012

Mesajele subliminale


Mesajele subliminale sunt mesaje ascunse in reclame, videoclipuri, filme, fotografii, jocuri online, unde apar cu viteze foarte mari, pentru o perioada scurta de timp, practic neobservate la nivel constient. Reclamele abunda de astfel de mesaje si scopul lor este de a ne determina sa cumparam un produs anume fara voia noastra, sau sa votam un anumit candidat politic.

Mesajele subliminale au fost folosite initial de americani, au reusit sa produca mesaje ascunse atat de avansate si complexe, incat era aproape imposibila identificarea lor. Aceasta tehnica a fost adoptata de marile companii pentru a determina un numar cat mai mare de oameni sa achizitioneze produsele lor. 

Descoperirea facuta in 1917 de dr. E.O. Potzel, un coleg al celebrului Freud, potrivit careia anumite mesaje ascunse intr-un sunet puternic ajung la subconstient si influenteaza deciziile importante, le-a dat idei comerciantilor. In 1957, americanul James Vivary se lauda in gura mare ca e capabil sa determine publicul dintr-un cinematograf sa cumpere mancare si bautura, fara ca spectatorii sa-si dea macar seama. Cum? Afisand ultra-rapid si in mod repetat pe ecran mesaje precum " Ti-e foame ? Mananca popcorn " sau " Bea Coca-Cola ". El a facut chiar un experiment, intr-o sala din Fort Lee, New Jersey, unde a difuzat mesajele cu pricina din cinci in cinci secunde, de-a lungul filmului "Picnic", tinandule pe ecran cate 1/3000 dintr-o secunda. Drept urmare atat vanzarile de Coca-Cola, cat si cele de floricele au crescut substantial.

Un alt experiment s-a efectuat la Londra, pe o masa de 11 barbati si 9 femei, cu varste cuprinse intre 18 si 39 ani. I-a pus sa urmareasca imagini ce rulau cu mare viteza, suficient pentru a fi percepute de creier, dar fara ca oamenii sa le constientizeze. Cu promisiunea unor recompense pentru raspunsurile corecte, subiectii au fost pusi sa identifice dintr-o multime imaginile care s-au succedat pe ecran. In mod uimitor, marea majoritate a participantiilor la studiu au ales exact simbolurile corecte dintre 120 de variante false, media preciziei fiind de 63 %, desi unii concurenti s-au apropiat de procentajul maxim. Concluzia a fost trasa de Mathias Pessiglione: atunci cand amintesc de recompense si avantaje, mesajele subliminale ne pot influenta deciziile.

Cel mai eficient mesaj subliminal este asocierea oricarui produs cu sexul, pentru ca este instinctul primitiv cu care se nasc toti oamenii, iar practicarea lui determina creierul sa elibereze substanta responsabila cu senzatia de placere.

Mai jos sunt cateva exemple de mesaje subliminale descoperite, transmise prin imagini. Eu consider ca nu mai necesita comentarii, sunt destul de sugestive.



 Intr-un cinematograf, cele trei panouri asociate formeaza cuvantul SEX





2 comentarii:

  1. :| wow.. serios de am observat asta vreodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca esti atenta la detali poti sa observi multe lucruri, dar binenteles sunt foarte ascunse.

      Ștergere

Daca doresti sa-mi spui parerea ta despre acest articol sau sa mai adaugi ceva, te rog sa scrii mai jos.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare